söndag 8 januari 2017

Tankar en söndag v.1

Jag tänkte börja med ett nytt, återkommande inlägg. Att samla eventuella tankar från veckan i ett söndagsinlägg. Inte säkert det kommer ett inlägg varje vecka för det är inte alltid jag har någonting att berätta. Men vi får se. 


--> I veckan läste jag äntligen ut den halvdåliga chic lit-boken jag påbörjade innan nyår. Det innebar att jag fick välja årets första bok ur bokhyllan och valet föll på en fantasybok. Tänkte dock på hur otroligt jobbigt det blir när man haft ett uppehåll med en fantasyserie. Jag kom knappt ihåg vilka karaktärer som var med och ännu mindre handlingen. Det var bara ett par lösrykta scener som jag kunde minnas. Att läsa om de tidigare delarna är ju alltid en lösning men det innebär ju såklart att massa tid läggs på att läsa om en bok. Sedan är det inte heller säkert att man orkar fortsätta med nästa i serien och då är man strax tillbaka på ruta 1 igen. Som med Sagan om Klanen Otori där jag läst Över näktergalens golv säkert 5 gånger. Nu googlade jag däremot fram en summering av första boken i Det lockande stålet. Förhoppningsvis är jag tillräckligt uppfräschad för att hänga med.


--> Jag skulle ju inte köpa några böcker men så gick jag in på City Gross för att handla lite småsaker och kom ut med en pocketbok. Kostar den 10 kronor är det okej tänkte jag. Visserligen har jag redan läst boken men känner mig sugen på att läsa om den.

--> Om cirka fem veckor ska jag flytta. Det innebär att jag snart måste börja packa ner mina böcker i kartonger. Det tar emot. Dels för att jag vill kunna se dem och dels för att jag ju inte vet vad jag kommer bli sugen på att läsa. Hur ska jag veta vad jag ska spara uppe?

Har ni något ni tänkt på i veckan? Kommentera gärna eller skriv ett eget inlägg och berätta för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar