onsdag 31 maj 2017

Majläsning

Hej bästa läsmånaden i år! Helt förvånad över hur mycket jag har läst. Och det är ju faktiskt inte bara tunna böcker utan flera tegelstenar. Tror jag kan tacka lite extra ledighet, vårsolen och internetlöst hem.

Recensioner har jag däremot varit dålig på. Jag kan ju skylla på nätets frånvaro men det är nog snarare mig själv det beror på. Får se om jag kan göra något recensionsryck i juni. Annars går det alltid att följa mig på Goodreads. Där ser man mina betyg för böckerna om inte annat.


Antal lästa böcker: 7 

The Invasion of the Tearling (The Queen of the Tearling #2) - Erika JohansenThe Fate of the Tearling (The Queen of the Tearling #3) - Erika JohansenEn enda risk - Simona AhrnstedtTappa greppet - Katarina von BredowStoner - John WilliamsJorden vaknar - Madeleine BäckNowhere But Here (Thunder Road #1) - Katie McCarry (Ljudbok) 

Månadens höjdpunkt: The Fate of the Tearling. Även om jag inte är säker på att jag tyckte det var en jättebra avslutning så gillade jag att äntligen få läsa sista delen. 

Månadens besvikelse: En enda risk. Jag har gillat de andra böckerna jag läst av Ahrstedt och tänkte att jag skulle sugas in i den här med. Men övervägde faktiskt ett tag att ge upp mitt i. 

Summering: Trots otroligt bra läsflyt så är det ingen bra månad målmässigt. Inte en enda av böckerna är från min egen bokhylla. Jag skyller på att mina böcker fortfarande är nedpackade i lådor. Men inser att jag måste skärpa mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar