fredag 1 september 2017

Augustiläsning

Så har det blivit dags att summera sommarens sista läsmånad. En månad som hade en fantastisk vecka där jag läste nästan fyra böcker. Om bara resten av månaden hade varit likadan så hade detta kunnat bli en rekordmånad. Det hade det kanske blivit också om jag inte hade börjat läsa i tre olika böcker sedan. Det är svårt att få jämna resultat när man slalomläser. Hur som helst, här är augustis läsning. 

Antal lästa böcker: 6 stycken
Crown of Midnight (Throne of Glass #2) - Sarah J Maas
Man bör förlåta, bok 2 (Första lagen #2) - Joe Abercrombie
Sanning och Skvaller - Curtis Sittenfeld
Ingenting och Allting - Nicola Yoon
Ordbrodösen - Anna Arvidsson
Min fantastiska väninna - Elena Ferrante

Månadens höjdpunkt: Min fantastiska väninna, utan tvekan. Blev uppslukad av den och förstår hyllningskören. 


Månadens besvikelse: Ingenting och Allting. Främst för att jag gillade Yoon's andra bok så mycket och den här inte var mer än okej. 
Summering: Inte en enda ljudbok den här månaden (inte för att det är några fel med ljudböcker men jag vet att jag hade en lat månad när det är mycket ljudböcker). Och fyra av böckerna är sådana jag äger. Mycket bra jobbat! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar