måndag 23 januari 2017

Tankar en söndag v.3 (på en måndag)

Jag känner mig lite snuvad på min helg eftersom jag jobbade. Något tid till att skriva söndagsinlägg blev det inte heller igår då jag jobbade till 22 och sedan var för trött. Så det får helt enkelt bli söndagsinlägg på en måndag.

--> Jag har märkt i veckan att jag är så peppad på att det är ett nytt år och att jag ska ta tag i alla olästa böcker i min bokhylla att jag blir rastlös och stressad. Läsningen går så långsamt tycker jag som helst vill plöja igenom alla böcker på en dag för att se resultat. Nörden i mig som älskar att bocka av listor vill nämligen se excelarket jag skapat bli kortare och kortare. Får lov att påminna mig om att njuta av berättelserna också.

--> I lördags kväll började jag läsa månades cirkelbok i Kulturkollos bokcirkel. Mamma är bara lite trött heter den och jag slukade halva på ett par timmar innan ögonen gick i kors. Med andan i halsen och rusande hjärta. Minnas störtlopp mot utmattningen var så bra beskriven att jag själv nästan kände att jag var tvungen att sjukskriva mig. Så hemsk känsla det måste vara!

--> Jag köpte nytt te i veckan i en liten tebutik. Päron/vanilj och jordgubb/persika. Fick en smärre chock när jag skulle betala för hg-priset visade sig ligga på över 70kr. Men så tänkte jag sedan att likaväl som jag unnar mig godis/choklad ibland så kan jag väl unna mig te. Det räcker ju betydligt längre och egentligen uppskattar jag ju te-stunderna mer. Dagar när jag är ledig kan jag göra kopp på kopp och ha med mig vad jag är sysslar med.

1 kommentar: