tisdag 6 augusti 2019

Tisdagstrion: Katter

Förra veckan var jag iväg på semester och missade därför veckans trio. Den här veckan är jag tillbaka hemma och redo att lista katter. Temat hos Ugglan & Boken är nämligen just katter den här veckan.



1. Eftersom jag bara häromdagen läste klart En katts resedagbok kan jag inte göra en lista om katter utan den boken. Himla gullig och kattens tankar kändes verkligen spot on.

2. Alanna - The First Adventures är första delen i en fantasyserie jag läste på svenska som barn. I vuxen ålder har jag läst serien på engelska och jag tycker nog den höll måttet. I boken får huvupersonen Alanna en kompis i form av en katt som heter Faithful (vill minnas den hette Trogen på svenska) som kommer spela en stor roll i berättelsen.

3. Jurtjyrkogården är det rätt många år sedan jag läste och det är mycket jag inte minns från den. Men jag minns att familjen katt spelar en väldigt stor roll i berättelsen. Läs boken, den är mycket bra och lite småläskig.

11 kommentarer:

  1. Jag tror jag förträngde Jurtjyrkogården helt när jag gjorde min lista!

    SvaraRadera
  2. En katts resedagbok ska jag absolut läsa. Den där katten i Jurtjyrkogården minns jag ju. Otäckt :-)

    SvaraRadera
  3. En katts resedagbok har så fint omslag.

    SvaraRadera
  4. En katts resedagbok måste jag nog läsa. och jag tror minsann att jag läst Jurtjurkogården för väldigt länge sedan. Alanna - serien kände jag inte alls till

    SvaraRadera
  5. Jag funderade på att ta med Jurtjyrkogården, men jag ville ha mer sympatiska katter :)

    SvaraRadera
  6. En katts resedagbok är jag väldigt nyfiken på!

    SvaraRadera
  7. Arikawa vill jag absolut läsa. Jurtjyrkogården är för läskig för mig :)

    SvaraRadera
  8. Jag tänkte på Jurtjyrkogården också, men den blev utanför min trio.

    SvaraRadera
  9. Tror inte jag läst en enda av dem.

    SvaraRadera
  10. Men javisst, i Jurtjyrkogården fanns ju katt... riktigt kuslig.

    SvaraRadera