måndag 26 augusti 2019

En väldigt försenad augustiläsning

Jag kom på att jag aldrig la upp den bokhög jag plockade ihop som augustis TBR. Och eftersom jag gillar att kunna följa här vad jag tänker mig att jag vill läsa och vad jag faktiskt läser så får den komma så här i slutet av månaden. Mina tankar när jag plockade ihop högen var att fortsätta läsa de nominerade till Årets bok, att välja en tjock bok och resten hålla mig på under 400 sidor. Något som visade sig vara lite svårt då de flesta böcker jag har är över 400 sidor. Så här blev högen när den var ihopplockad i alla fall.

¤ En katts resedagbok
¤ Järtecken
Båda är nomineringar till årets bok.

¤ Tower of Dawn
Kämpar mig igenom Throne of Glass. Vill inte ge upp när jag har två böcker kvar.

¤ Tidsklyftan
Fick den här boken i julklapp av min morfar för några år sedan. Den är en del i en världsomspännande serie där kända författare får tolka varsitt verk av Shakespeare. Mycket intressant. Den här ska vara en tolkning på En vintersaga som jag inte känner till.

¤ Three Dark Crowns
Fick ett infall att jag ville läsa den här serien, gjorde ett inköpsförslag till bibblan och vips hade jag de tre första böckerna. Jag som inte skulle börja på någon ny serie..

¤ Döden i Venedig
Läser mig igenom Expressens klassikerutgivning som har rätt många år på nacken. Min läsning där går inte så fort.

¤ Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem
Kom inte med på bild. Det har blivit dags att se om den här serien är något för mig.

Ej heller med på bild är de e-böcker jag planerade in.

¤ Fiskarmännen av Chigozie Obioma
Boken som valts i min bokklubb. Jag har sneglat på den genom åren så jag tyckte det var ett intressant val. 

¤ Mörkret av Ragnar Jónasson
Ytterligare en nominering till Årets bok.

Hur det har gått tänker jag inte avslöja nu. Då blir ju inte månadssammanfattningen någon överraskning. Fast följer du mig på goodreads vet du redan hur det har gått. Och jag kan hinta lite om att när jag ser högen i efterhand är väldigt nöjd.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som en bra blandning tycker jag! Jag kanske borde börja göra TBR igen, det är precis som du skriver väldigt intressant att se vad man faktiskt läser kontra det man ville läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska! Personligen tycker jag det är roligare att läsa andra personers tbr än deras wrap up. :)

      Radera