onsdag 9 mars 2016

Mina läsmål för 2016

Tänkte jag skulle gå igenom lite snabbt vad jag har för mål med min läsning under 2016. Det är inte så komplicerade saker eftersom jag inte har gett mig på några utmaningar eller så. (Det kanske kommer nästa år om bloggen fortfarande är igång då.) 

1. Minska mina olästa böcker
Som vanligt räknade jag mina böcker vid årsskiftet. Som vanligt hoppades jag att de skulle vara färre än förra året. Som vanligt var de fler. Ca 160 stycken. Alldeles för många. Så 2016 är året jag ska läsa av dem istället för att låna på bibblan, max en bok i taget därifrån. Och självklart försöka hålla mig från att köpa fler.
Hur det går? Jag har i detta nu 4 böcker hemma från bibblan (reservationer som kommit samtidigt), och det var nyss bokrea. Måste bättre mig! 

2. Goodreads reading challenge
Likt de senaste åren har jag satt upp ett mål på Goodreads med hur många böcker jag ska läsa under året. Siffran har varit den samma alla år, 75 stycken. Jag har klarat det, men har läst den sista boken på självaste nyårsafton. I år går det bra än så länge, ligger till och med före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar