tisdag 29 mars 2016

Top Ten Tuesday: 5-stjärniga böcker

Idag har jag gjort första dagen på ett nytt jobb och är helt slut i huvudet. Solen skiner ute men jag längtar bara efter att den ska gå ner så jag får gå och sova. Som tur för mig är dagens Top Ten Tuesday rätt så enkel att svara på eftersom jag betygsätter alla mina böcker på Goodreads. Den här veckan vill de nämligen rätt och slätt veta detta: 10 Of My Most Recent 5 Star Reads.


Så här kommer mina senaste 5:or i omvänd ordning, det vill säga att den första läste jag ut så sent som igår och nummer tio läste jag i februari -15. Däremot upptäckte jag när jag kollade igenom min lista att jag inte alltid vet varför jag gett betyget jag gör. För många av fyrorna jag nu scrollade förbi tycker jag nog egentligen är bättre än vissa av de jag har gett en femma. Men nu har jag hållit mig till det betyg jag satt. 

1. Uprooted - Naomi Novik
2. The Eye of the World - Robert Jordan
3. Fangirl - Rainbow Rowell
4. Kriget har inget kvinnligt ansikte - Svetlana Aleksijevitj
5. Skymningslandet - Marie Hermansson
6. The Invasion of the Tearling - Erika Johansen 
7. Vi kom över havet - Julie Otuska
8. Men jag glömmer dig inte - Peter Pohl
9. Odinsbarn - Siri Pettersen
10. Outtalat - Sarah Rees Brennan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar