lördag 17 juni 2017

Helgfrågan vecka 24


Ingen helg har nog varit med efterlängtad än denna. Så känner jag i och för sig varje helg i stort sett. Men det är bara för att jag verkligen gillar dem! Idag har jag till och med hunnit med lite läsning i solen. Annars har det varit med renovering, som vanligt. Mitt liv är rätt tråkigt just nu (förutom att jag älskar se vårat hus växa fram som vi vill ha det).

Men Mias helgfråga tänkte jag hinna med att svara på i alla fall. Den här veckan med tema Årets bok 2017.

Har ni läst någon av böckerna? 
Bonusfråga: Gillar ni lästutmaningar?

Jag har faktiskt bara läst Flickorna av Emma Cline. Här kan man läsa min recension av den. Jag gillade den så kan varmt rekommendera att läsa den. Jag har dock inte röstat ännu. För jag känner att om jag bara läst en bok kan jag ju inte rättvist rösta på den. För det är flera av de andra jag är sugen på att läsa. Ett litet liv, Sanning och skvaller, Hennes nya namn, Störst av allt och Vargarnas tid sådär på rak arm. Ja, ni hör ju. Frågan är hur många jag kommer hinna läsa innan rösttiden går ut.

På frågan om läsutmaningar säger jag "JA". Det ger mig oftast en extra push. Planerar nog att vara med i Mias Midsommarsläsning. 



8 kommentarer:

  1. Jag tyckte också om Flickorna.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst Flickorna än men köpt boken. Utmaningen ska bli skoj

    SvaraRadera
  3. Flickorna vill jag verkligen läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska! Den är bra :)

      Radera
  4. Flickorna är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Flickorna ligger i hyllan men är inte läst. Störst av allt och Sanning och Skvaller kan jag verkligen rekommendera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Jag ska läsa dem så småningom

      Radera