tisdag 20 juni 2017

Top Ten Tuesday - Serier jag vill läsa

För att vara någon som älskar listor är jag med i Top Ten Tuesday alldeles för sällan. Så det gör vi bättring på idag. Det är nämligen ett passande tema för mig, som är bättre på att vilja läsa saker än att verkligen göra det.

Top Ten Series I've Been Meaning To Start But Haven't

1. Neapelkvartetteten av Elena Ferrante
Jag köpte de två första delarna på bokrean - i februari. Det är evigheter sedan men tanke på att jag velat läsa den första boken sedan den kom ut. 

2. Game of Thrones - R. R. Martin
Jag ska läsa den här serien. Men när ska jag hinna det med alla andra fantasyserier jag bara måste läsa?

3. Mistborn av Brandon Sanderson
Fick serien när jag tog examen. Var superpepp på att läsa. Häromdagen var det två år sedan.

4. Veronica Mars av Rob Thomas
Som det stora Veronica Mars-fan jag är köpte jag boken när den kom ut. Sedan kom det ut en till bok och den har jag inte ens köpt för jag har ju inte läst den första. Varför har jag inte det undrar jag verkligen. 

5. Fröknarna von Pahlen av Agnes von Krusenstjerna
Vi läste en av böckerna när jag läste litteraturvetenskap och jag gillade den väldigt mycket. Sedan dess har jag tänkt att jag ska läsa hela serien. Jag tänker fortfarande att jag ska göra det. 

6. Shades of Magic av V. E. Schwab
Jag börjar upprepa mig. Men den här ville jag verkligen läsa, köpte första boken och har sedan inte kommit mig för att läsa den. 

7. The Grisha Trilogy av Leigh Bardugo
Den här har jag i alla fall inte köpt än. Bara tänkt att jag vill läsa. 

8. Six of Crows av Leigh Bardugo
Den här har jag inte läst eftersom jag vill läsa Grisha-böckerna först. Men vill egentligen bara läsa dem för att kunna läsa de här.

9. A Court of Thornes and Roses av Sarah J Maas
Ytterligare en serie jag inser att det inte är någon idé att köpa innan jag har tid att läsa. Vill väldigt gärna läsa dock. 

10. Ungefär hundra andra fantasy-, roman- och YA-serier
Känns det som. Det tar ju aldrig slut!

2 kommentarer:

  1. Neapelserien håller jag på med, den är väldigt bra. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara hört gott om den så ser verkligen fram emot att läsa den

      Radera