söndag 6 maj 2018

Min aprilläsning

Det går att fråga sig hur svårt det egentligen ska vara att summera en läsmånad. Har nämligen påbörjat sammanställningen flera gånger den här veckan och sedan slutat för det kändes för jobbigt. Det är väl mitt normaltillstånd för tillfället, lite trött alltid. Antar att det är en del av att vara vuxen helt enkelt. Men läsningen har tuffat på i stadig fart, och det är väldigt trevligt må jag säga.

Bäst i april

Den här månaden har faktiskt inte haft en enda bok jag inte gillat, och flera stycken som jag tyckt varit riktigt kul att läsa. Men för att kort kommentera de jag gillat bäst kan jag säga att  This Savage Song var en riktigt bra fantasybok och mitt första möte med Schwab. Stanna hos mig var otroligt gripande och bra. Tionde våningen levde upp till mina förväntningar och kommer nog läsas om många gånger. Den tomma stolen överraskade mig genom att inte vara dålig, trots allt jag hört från andra.



Antal lästa böcker: 9 stycken
Gemina (The Illuminae Files #2) - Amie Kaufman och Jay Kristoff
Mannen som sökte sin skugga (Millennium #5) - David Lagerkrantz (Ljudbok)
Stanna hos mig - Ayọ̀bámi Adébáyọ
Tionde våningen - Christina Herrström (Ljudbok)
Club Dead (Sookie Stackhouse #3) - Charlaine Harris
Människoätande människor i Märsta - Aase Berg
This Savage Song (Monsters of Verity #1) - Victoria Schwab
Korpens sång - Per Nilsson
Den tomma stolen - J. K. Rowling

Månadens hyllvärmare: Den tomma stolen
Månadens klassiker: Hann faktiskt aldrig med den, så i maj blir det dubbelt upp istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar