torsdag 20 december 2018

Helgfrågan vecka 51


Det har varit lite si och så med min medverkan i Helgfrågan under hösten. Men den stundande helgen är efterlängtad. Fem dagars ledighet på rad för min del. Så underbart! Chans till en massa läsning och kanske lite bloggande. Det börjar ju bli dags att sammanfatta året och sedan blicka framåt. Älskar den tidpunkten varje år. Men först veckans fråga.

Har du köpt några hårda paket till någon? Alltså böcker.

Det har jag, men eftersom jag inte har en aning om vem som läser eller inte läser min blogg är det bäst jag håller lite tyst om det. Den här frågan hade passat bättre att svara på nästa vecka när man vågar spoila eventuella julklappar.

Bonusfråga: Hur firar du jul i år?
I år kommer det bli en väldigt lugn jul med tanke på min höst. Jag och sambon hade båda våra familjer hemma hos oss förra året, och oavsett hur trevligt det var så fanns det inte på kartan för i år. Efter lite velande beslutade vi oss för att klämma in båda familjerna på julafton. Så det blir några timmar och jullunch hos min familj mitt på dagen och sedan några timmar och julmiddag hos sambons familj på kvällen. Jag hoppas hinna med en mellanlandning hemma på en timme eller så mellan för att vila lite. Mina ambitioner för den här julen är inte så stora. Nästa år hoppas jag på en betydligt juligare jul! 

13 kommentarer:

  1. barnen turas om med sina respektive, lite olika varje jul.

    SvaraRadera
  2. Lagom är bäst och att dela på gracerna är väl jättebra!

    SvaraRadera
  3. I vanliga fall köper jag ofta böcker till barnbarnen, men i år blev det lite andra grejer istället.

    SvaraRadera
  4. Vi körde alltid et varv hos farmor och ett hos mormor när jag var barn. Det var nog lite stressigt tycker jag. Hoppas ni får till det på ett bra sätt! Jag älskar också det nya årets annalkande och lägger mycket tid på reflektion och sammanställningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan säkert vara stressigt men för oss kommer det nog inte bli det då vi i stort sett bara kommer kunna sätta oss vid dukat bord på båda ställena ;)

      Radera
  5. Låter som det kan bli en trevlig jul

    SvaraRadera
  6. Det är samma här - mottagarna läser bloggen ibland ;-)

    SvaraRadera
  7. Vi köper inte böcker i år (får sällan det själv då jag jobbar med böcker) men någon liten grej blir det iaf. ;)

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du en bra jul och att du får vila lite.

    SvaraRadera
  9. Jag köpte bara en enda julbok i år! Och den var jag så peppad på att jag redan har gett den till syrran i förskott ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är jobbigt det där med att hålla tyst om klapparna. Men imorgon får jag äntligen ge bort dem!

      Radera
  10. Det blir nog alltid lite böcker som julklappar hos oss i alla fall. Låter tyvärr som en lite stressig jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra, det ska finnas hårda paket under granen. För oss kändes det som den minst stressade lösningen. Inte behöva dra ut på firandet flera dagar och bara få sätta sig vid färdigdukat bord hos båda :)

      Radera