fredag 6 maj 2016

Bokbloggsjerka 6-9 maj

Idag är det i alla fall fredag! (Tänker på i onsdags när jag saknade jerkan innan jag kom på att det bara var onsdag.) Solen skiner, det ligger en helg med förhoppningsvis en del lästid framför mig och det är dags för veckans jerka.

Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

Detta går det ju att prata om i evigheter för en omslagstok som mig. Men har sett att en del har visat exempel från sin egen bokhylla och det tyckte jag var lite roligt. Så jag tänkte göra detsamma. Detta är alltså den snyggaste (en av dem i alla fall) och den fulaste boken jag har i hyllan. Med en halvkass mobilbild. Jag borde återuppliva min kamera. 

The secret garden är så underbart fin. Jag är hopplöst förälskad i alla broderade omslag som finns (liksom Utvandrar-serien till exempel) och den här är inget undantag. Det jag gillar extra mycket är att man på insidan får se baksidan av broderier. Så snygg detalj!

Min version av Djävulen bär Prada däremot. Hur tänkte de här?! Den är grällt rosa, vilket min bild inte riktigt visar så bra. Och så är hon klädd i rött och allting bara skriker. Nej, jag borde faktiskt köpa mig en snyggare version av den här boken känner jag.

19 kommentarer:

  1. Det var lite skillnad på omslagen. Det till Djävulen bar prada var ju inte så fint... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, för en gångs skulle lyckades jag väldigt perfekt med uppgiften ;)

      Radera
  2. Just skarp rosa på bokomslag är inte riktigt vad som lockar mig :)

    SvaraRadera
  3. Det ser lite roligt ut omslaget till vänster, men tjusigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min bild ger det inte riktigt rättvisa. Man måste uppleva det i verkligheten och känna "trådarnas" struktur :)

      Radera
  4. Ja det här är verkligen ett jättefint och ett fult omslag.

    SvaraRadera
  5. Vissa färger passar bara inte till omslag.

    SvaraRadera
  6. Wow, The Secret Garden var verkligen fin!

    SvaraRadera
  7. En del av en kvinna med ben och nej.... det var gräsligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju i och för sig tur att kvinnan har ben, men förstår vad du menar! ;)

      Radera
  8. jag håller helt med! kollade min egen Prada och den är faktiskt snyggare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte varför jag har en så ful version ;) Men får se om jag någon gång kommer över en snyggare billigt och kanske byter ut den :)

      Radera
  9. The Swecret Garden var riktigt fin!

    SvaraRadera
  10. Chockrosa avskräcker mig verkligen... Broderier är fint och Utvandrarseriens omslag är ju toppen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar kunna gilla grälla färger men inte den här :P

      Radera
  11. Ååååh vilken fin upplaga av secret garden! Broderade böcker är coola!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen hekt underbara! :)

      Radera