torsdag 17 januari 2019

Helgfrågan vecka 3: Serier jag gett upp

Hej från en väldigt förkyld person, för jag är totalt däckad. Det är en helt vanlig förkylning men jag blir alltid så himla ynklig när jag är sjuk och det känns som att alla symptom måste vara lite värre för mig. Jag har nog sagt det förr med i vårt hushåll är det då inte sambon som står för "man-colds" direkt. De senaste dagarna har det också satt sig på bihålorna vilket gör att jag inte orkar läsa.

Men jag tänkte orka titta in här och svara på helgfrågan så det inte ekar helt tomt. Den här veckan lyder den som följer:

Har du avslutat någon serie för att den blivit superdålig?

Överlag försöker jag avsluta serier jag påbörjat för jag vill veta hur det slutar. Men det har faktiskt hänt att jag bestämt mig för att inte läsa vidare. 

Cassandra Clare är ett sådant exempel. Läste alla de första sju i serien som börjar med Shadow of Bone av anledningen ovan, jag ville helt enkelt få veta upplösningen. Men jag tragglade mig igenom varenda bok och på slutet är de ju även rätt tjocka. Sedan började jag på The Infernal Devices. Mest för att jag hört att så många tyckte den var flera gånger bättre. Dock gillade jag inte den första boken heller och bestämde mig där och då för att Cassandra Clare helt enkelt inte är för mig. 

En annan serie jag påbörjad är Victoria Aveyards Red Queen. Första boken tyckte jag var väldigt bra, har till och med läst den två gånger. Enligt goodreads gillade jag andra boken också men vill minnas att jag kämpade med den. När jag sedan försökte läsa tredje delen gick det inte alls och jag gav upp. Men nu känner jag dock att jag kanske vill prova dem igen.. Ni som läst hela serien, är det värt det? 

20 kommentarer:

  1. Jag har köpt på mig serien Röd drottning men inte läst en enda.🤣

    SvaraRadera
  2. Jag har några oavslutade serier, men för det mesta vill jag, som du, läsa klart.

    SvaraRadera
  3. inte sett dessa, vi har nästan bara svt

    SvaraRadera
  4. krya på dig! jag försöker tänka på om jag ens läst serier... Harry Potter och Hungerspelen typ... och persikosommar av Denise en gång >.> ... men det är nog alla jag har läst!! läser bara enskild litteratur känns det som nu ;D

    SvaraRadera
  5. Har också gett upp på Clare .. eller tja, älskade ettan men sen orkade jag bara till trean och efter det har jag inte fortsatt. Är ändå lite nyfiken på hennes andra serier, så får se hur det blir i framtiden.

    Och känner lite samma med Red Queen! Var iofs. inte superförtjust ens i den första boken, så har väl därför också blivit lite på hälft att försöka fortsätta, har dock lite hopp fortfarande om att läsa klart för alltså cliffhangern i andra boken vill jag minnas var rätt kul ...

    SvaraRadera
  6. Har faktiskt inte läst något av någon av dem, men författarnamnen känner jag ju igen.

    SvaraRadera
  7. Jag har Red Queen på min att-läsa-lista. Får se om det blir i år.

    SvaraRadera
  8. fy, för bihålorna! jag får ofta bihåleinflammation när jag blir förkyld. lyckligtvis händer det inte så ofta. har inte läst någon av dina avslutade serier. god bättring!

    SvaraRadera
  9. Red queen serien har jag läst de tre första och gillade, Shadowhunter serien har jag fastnat på bok 3-4 men vill läsa mer.

    SvaraRadera
  10. Cassandra Clare är med på min lista. Hade nog kunnat skriva upp Aveyard också när jag tänker efter...

    SvaraRadera
  11. Serier jag hört om och sett ... men inte läst! Lite nyfiken är jag dock fortfarande!

    SvaraRadera
  12. Jag är dålig på att sluta läsa serier jag inte tycker om, jag tvingar mig igenom böckerna ändå.

    SvaraRadera
  13. Båda dessa serier har jag tänkt läsa någon gång.

    SvaraRadera
  14. Känner igen serierna, men har inte läst.

    SvaraRadera
  15. Jag har Red Queen i hyllan tror jag. Men inga fler delar i serien.

    SvaraRadera
  16. The Red Queen ligger i min att läsalista. Jag har hört både och så jag är kluven.

    SvaraRadera
  17. Inte läst någon av dessa serier, men lite nyfiken på Victoria Aveyards böcker.

    SvaraRadera
  18. Röd drottning har jag läst. Lite tveksam till om det blir någon mer del, vi får se

    SvaraRadera
  19. Där ser man, jag älskade The Mortal Instruments-serien. Fast hade lite svårt med några av böckerna iofs. Men över lag tyckte jag om den. :)
    Har Red queen hemma, men inte läst än. Men borde verkligen!

    Serier jag inte avslutat, och inte kommer avsluta är Divergent-serien. Läste första och andra boken men fastnade aldrig. Gillade dom inte alls :C

    SvaraRadera