torsdag 21 juni 2018

Bookhaul: Sen födelsedagsbeställning och recex

Det var väldigt länge sedan jag visade upp vilka böcker som hittat hem till mig. Förklaringen är att jag faktiskt varit väldigt duktig. Jag hade bestämt mig för att göra en beställning i april när jag fyllde år, men så kunde jag aldrig bestämma mig för vilka böcker jag ville beställa. Så i slutändan blev det ingenting av det. För någon vecka sedan hittade jag dock en kampanj på Adlibris med två böcker jag gärna ville ha, så då kunde jag inte låta bli att äntligen göra min födelsedagsbeställning.


Children of Blood and Bone har jag suktat efter så länge. Nu är den äntligen min och planen är att sätta tänderna i den snart.


Song of Achilles har jag hört en del gott om på booktube och blev väldigt nyfiken på. När jag sedan hittade den här svinsnygga utgåvan kunde jag inte låta bli. Norse Mythology slank också med. Gaiman är alltid bra och även den här har jag länge tänkt köpa.


Sedan har jag fått hem ett par recensionsex. Demonviskaren bad jag om. Det är fortsättningen på Drakviskaren och det ska bli spännande att se vart historien tar vägen. Markus av Trolyrien fick jag en fråga om jag ville läsa. Vanligtvis brukar jag vara väldigt selektiv att tacka ja till böcker jag inte hört talas om innan, jag hinner ju knappt med de böcker jag väljer själv. Men läste lite om den och kände sedan att eftersom det är sommar nu borde jag få lite extra lästid.

Har ni läst någon av böckerna? 

1 kommentar: