söndag 3 juni 2018

Junis biblioteksTBR

De senaste månaderna har jag verkligen utnyttjat mitt bibliotek. Det var några böcker jag var sugen på att läsa, men som bekant försöker jag låta bli att köpa så mycket böcker. Därför la jag inköpsförslag på biblioteket och jag tror hittills de köpt in allt jag önskar. Jag älskar mitt bibliotek! Hur som helst är ju det negativa (eller positiva beroende på hur man ser det) att om jag lånat en bok på bibblan måste den läsas relativt snabbt. Även om det går att låna om går det inte att ha den stående hemma i flera år. Den här månaden har jag därför en tvådelad TBR. Dels de böcker jag måste läsa för olika utmaningar och så, och dels de böcker jag vill läsa för att kunna lämna tillbaka.

* När alla ljuger
Månadens hyllvärmare. Valde den sista korta boken i min lista, så resterande månader går det inte att väga upp gigantiska läshögar med en liten kort bok.

* Peter Pan
Månadens klassiker. Även den en kortis som jag verkligen hoppas jag ska älska. Ska bara inte tro att den är som Disneys film så kanske det kan bli så också.

* Skrik tyst så inte grannarna hör
Började på den här i maj men slutade då det kom lite annat emellan. Ingår  i årets bok-utmaningen.

*Hjärtat stannar sist
Bokklubbsboken som ska diskuteras i början av juli.

Sedan över till böckerna jag behöver läsa för att kunna lämna igen.

* Equilibrium
* Brännmärkt
Båda de här är ungdomsfantasy (tror jag?) av svenska författare jag var sugen på att läsa länge.

* Beneath the Sugar Sky
* Down Among the Sticks and Bones
Del två och tre i Wayward Children-serien jag påbörjade i maj. De är ju kortisar så borde inte vara omöjligt att plöja igenom på en helg eller så.

* Obsidio
Sista delen i Illuminae Files-serien. Det är dags att knyta ihop den berättelsen, förhoppningsvis på ett bra sätt.

Bara två av de här böckerna är från min bokhylla. Men tar jag mig igenom allt är jag sedan fri från bibliotekslån och kan därmed börja koncentrera mig lite mer på min egen hylla igen.


2 kommentarer:

  1. Brännmärkt och Equilibrium är verkligen bra!

    SvaraRadera
  2. vilket jättefint bibliotek som lyssnar på önskemål från läsarna! :D Och tack för kommentaren, kanske ska jag börja fota maten igen! :D Men alltså... det har varit såååå mycket yoghurtmiddagar på sistone >.< Trist ju ^^

    SvaraRadera