söndag 1 juli 2018

Mina juniläsning

Jag tror juni har varit årets bästa läsmånad. Det är många böcker som passerat förbi mina ögon och öron. Visserligen har många av dem varit väldigt korta, runt 200 sidor. Men ändå.

Bäst i juni

Den här månaden har har jag inte läst en enda dålig bok faktiskt. Men den som verkligen stod ut för mig var Equilibrium, den var verkligen en fröjd att läsa. Jag gilllade även verkligen Eliza och hennes monster som är en lättläst  och aktuell bok om att leva sitt liv på nätet. Är också glad att äntligen ha läst Peter Pan. Även om det var den klassiska berättelse från Disneyfilmen jag är uppväxt med, hade boken så många fler lager i sig. 



Antal lästa böcker: 11 böcker
Eliza och hennes monster - Francesca Zappia
Sköldpaddor hela vägen ner - John Green (Ljudbok)
Skrik tyst så inte grannarna hör - Karin Alfredsson
Nej och åter nej - Nina Lykke (Ljudbok)
Down among the sticks and bones (Wayward Children #2) - Seanan Mcguire
The Earth, My Butt and Other Round Things (Virginia Shreves #1) - Carolyn Mackler (Ljudbok)
Equilibrium - Anna Jakobsson Lund
Beneath The Sugar Sky (Wayward Children #3) - Seanan McGuire
Obsidio (The Illuminae Files #3) - Ami Kaufman and Jay Kristoff
När alla ljuger - Peter Pohl
Peter Pan - J. M. Barrie

Månadens hyllvärmare: När alla ljuger
Månadens klassiker: Peter Pan

1 kommentar: