fredag 6 april 2018

Helgfrågan vecka 14

Det är fredag, det är sol och det är dags för helgfrågan. Precis som det ska vara.

Vilken typ av läsare är du?
Jag läser rätt snabbt och jag har ofta flera böcker på gång samtidigt. I alla fall minst en fysisk bok och en ljudbok. Jag är även lite av en periodare. Det vill säga i vissa perioder läser jag jättemycket, medan jag andra gånger knappt plockar upp en bok. Dock har jag som mål det här året att försöka prioritera läsning framför slötittning och slösurfning när jag inte vet vad jag ska göra. 

Jag är också den personen som älskar att känna att jag åstadkommer något med min läsning, det vill säga minskar på mina olästa böcker. Därför tycker jag den bästa känslan är när jag har läst ut en bok och det är dags att välja en ny. Oslagbart! 

Bonusfråga: Vad längtar du efter just nu?
Såklart längtar jag till våren och sommaren. Att kunna gå ut utan jacka och så vidare. Men något jag faktiskt längtar ännu mer till är att inte leva i renoveringskaos. Att det inte ligger damm eller sågspån i huset. Att alla saker är där de ska och att alla rum går att använda. Jag ser slutet, efter 16 månaders renovering är vi nu på sluttampen. Inomhus då vill säga. Men resten som ska göras påverkar inte det vardagliga livet, så det känns som en piece of cake just nu. 

8 kommentarer:

  1. Jag gillar också när högarna minskar, men de gör ju aldrig det numera!

    SvaraRadera
  2. Renovering kan tära på nerverna. Men vår och sommar brukar hjälpa mot det mesta :)

    SvaraRadera
  3. Jag har slutat hoppas på att högarna ska minska. Då skulle jag behöva 20 års konstant läsning

    SvaraRadera
  4. renovering kan vara enerverande, men det blir jätteskönt när det är gjort

    SvaraRadera
  5. Renovering kan ha sina sidor, urskönt när det är fixat.

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt om högarna minskar, jag önskar jag kommer till det stadiet någon gång i mitt liv.

    SvaraRadera
  7. 16 månaders renovering? Jösses, det hade jag aldrig klarat.

    SvaraRadera
  8. Absolut trevlig känsla att välja nya böcker att starta upp. :)

    SvaraRadera