lördag 28 april 2018

Jag läser alla Årets bok 2018-böcker

I veckan presenterades de nominerade böckerna i Årets bok 2018. Personligen tycker jag nästan den dagen är mer spännande än dagen när nobelpristagaren i litteratur tillkännages. Det ger mig ju en hel hög med förhoppningsvis bra boktips. Jag tror inte någon av er har missat vilka böcker som nominerades de här året, men för inläggets skull så slänger jag in en bild på dem nedan. Vilken härlig och varierande bokhög va? 


I år tänkte jag faktiskt försöka mig på något jag inte gjort innan. Läsa alla böcker innan vinnaren utses. Det är rätt många böcker och jag har hittills bara läst Stanna hos mig, så vi får se hur det går. Men det är flera av dem jag varit nyfiken på redan sedan innan, vilket borde göra det lättare att hinna med tänker jag. Såklart har jag gjort en sida i min Bullet Journal för det hela. En rätt enkel sida visserligen, men som ändå kommer ge mig en liten överblick över vad jag tycker och vilka jag har läst. Nu är jag väldigt peppad på att sätta igång och läsa i alla fall. Är det någon mer som tänker ta sig an samma utmaning? 

Ni vet väl att ni kan rösta en gång per dag? Vilket gör att det går att rösta på flera böcker om du får mer än en favorit. 

3 kommentarer:

  1. Har också funderat att läsa alla nominerade böcker, har precis som du bara läst en av dem sen innan. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska göra det eller inte än :)

    SvaraRadera
  2. Åh kul! Och så bra användning av bujon också! Jag kommer nog inte haka på samma grej, men blev lite sugen på att pyssla med något bokigt i min bullet journal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa för att hitta användbara uppslag för min bujo. Speciellt som jag inte använder den så jättemycket dagligen utan mer som en översiktskalender för månaden :) Pysslar du ihop något bokigt får du gärna visa! Letar alltid ny inspiration.

      Radera