måndag 2 april 2018

Min marsläsning

Den här månaden har varit en av de tröttare. Mycket på grund av att vädret betett sig väldigt nyckfullt. Precis när jag trodde att våren var på väg har det kommit snö igen, och vi som inte ens brukar få snö på västkusten. I skrivande stund får jag återigen se hur solen kämpar med att smälta undan snön som kom tidigare i veckan. Läsningen har som tur är inte blivit lidande av väder och mående.

Bäst i mars

Det var varit två riktigt fina pärlor den här månaden. Omläsning av Expeditionen: Min kärlekshistoria inför första träffen i en ny bokklubb jag nu är med i. Återigen fascinerades jag av Bea Uusmas ihållande viljestryka för att ta reda på sanningen. En annan förhandstippad favorit var Sovarna, eftersom jag varit trollbunden av de tidigare böckerna i serien. Jag blev inte besviken. 


Antal lästa böcker: 9 stycken
Unga kvinnor Louisa May Alcott
Caraval (Caraval, #1) - Stephanie Garber (Ljudbok)
Six of Crows (Six of Crows, #1) - Leigh Bardugo
Pojkarna - Jessica Schiefauer (Ljudbok)
Expeditionen: Min kärlekshistoria - Bea Uusma
Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli (Ljudbok)¨
Bonjour tristesse - Françoise Sagan
Drakviskaren - Lovisa Wistrand
Sovarna (Kretsen #3) - Maggie Steifvater

Månadens hyllvärmare: Sovarna
Månadens klassiker: Bonjour Tristesse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar