lördag 25 februari 2017

2017 års reafynd

Att göra ett inlägg med reafynden redan så här tidigt kanske är dumt. Jag brukar ta en andra tur när rean börjar närma sig sitt slut och falla för vissa böcker jag bestämt att jag inte behöver. Men jag är så ivrig att få visa upp de böcker jag har valt. I värsta fall får jag väl göra fler inlägg sedan.

Jag försöker ju att hålla mig ifrån att köpa nya böcker. Men bokrean måste man få handla lite på helt enkelt så därför räknas det inte riktigt. Så länge jag köper böcker jag verkligen känner att jag vill ha. Därför har jag noga vägt mina bokval.

Gjorde en förhandsbeställning på Bokus med de här tre böckerna som jag kände att  jag bara måste äga.


Skuggan över stenbänken äger jag visserligen redan. Men min utgåva är rätt så ful och jag ville ha det här originalomslaget. Det roliga är att ryggen passar ihop med två böcker jag köpte på rean förra året. Så fint i hyllan sedan! (Såg även att de säljer en utgåva av Den hemliga trädgården med samma stil. Risken finns att jag kommer äga den innan rean är slut.)

Min europeiska familj ska vara väldigt bra och intressant. Den handlar om släktforskning med hjälp av DNA som jag förstått det. Den vann augustpriset för bästa fackbok 2015, så känner att det nog går att lita på alla hyllningar. 

Alice i Underlandet med otroligt fina illustrationer av Tove Jansson. Känner knappt att jag behöver motivera det här köpet. Så fin!  

Idag på Maxi slank det även ner två böcker i korgen då jag hade ytterligare 20% på dem på mitt Ica-kort. Försökte återigen vara återhållsam, även om de bokälskande cellerna i kroppen ville ha fler. Ångrar faktiskt lite att jag inte köpte Elena Ferrante-böckerna som jag stod och tummade på. Men dessa två, som jag inte orkar ta bild på då det är mörkt nu, fick följa med. 



Rött uppror och Gyllene sonen, de två första delarna i en trilogi. Jag har läst del ett och kanske del två med men känner att jag vill läsa om dem. Samt avsluta hela serien. Det är en mycket bra Science Fiction-serie som är full med action. 

Har ni köpt några reaböcker ni känner att ni vill tipsa om lite extra? 



3 kommentarer:

  1. Maria Gripes böcker är så bra :)

    SvaraRadera
  2. Åh vill också köpa Rött uppror. Slinker nog med nästa tur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du det kan vi ju läsa den tillsammans sedan :)

      Radera