lördag 18 februari 2017

Helgfrågan vecka 7


Efter en kort frånvaro är jag åter tillbaka i bloggvärlden. Jag och min kille har nu flyttat och bor numera i vårat eget hus. Det känns overkligt. Alla mina böcker är nerpackade i kartonger och kommer så vara några veckor eftersom rummet där vi ska ha dem agerar lager medan det väntar på att bli omgjort. Men jag vet ju hur bra det kommer bli så småningom och det finns rum som är viktigare att prioritera än biblioteket. Till exempel köket och sovrummet.

Men nu var det inte det vi skulle prata om, utan jag skulle svara på veckans helgfråga från Mias bokhörna. Den här veckan lyder den så här:

Vilka är dina bästa bokreatips?
Var handlar du helst dina reaböcker?

Jag gillar egentligen bäst att handla reaböcker i fysisk butik. Minns med glädje när jag var i tidiga tonåren och bokrean började mitt i natten. Då brukar jag få vara uppe och så åkte jag och mamma in för att handla. Men de senaste åren tycker jag att bokreorna har varit både tråkiga och dyra. Jag vet inte om det är jag som blir snålare kanske. 

Så de senaste åren har jag faktiskt gjort en beställning på nätet med de få böcker som jag känner att jag verkligen vill ha. Likadant blev det i år. Efter att ha sökt igenom alla sidor blev det en beställning från Bokus med följande böcker. 


Ska jag sedan rekommendera en bok som jag verkligen tycker man ska köpa så blir det Den sårade divan av Karin Johannisson. Läste den förra året och den är verkligen bra, viktig och intressant. Helt klart värd att lägga pengar på om en inte redan äger den! 



7 kommentarer:

  1. Årets stora bokrea bland bokhandlarna måste verkligen ha haft både billigare böcker och ett större utbud förr. Upplever det så i varje fall. ;)

    SvaraRadera
  2. Nej, bokrean var nog lite roligare förr. Min europeiska familj är jag nyfiken på. Den sårade divan känner jag inte så noga till. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Hm, bokrean var verkligen bättre förr. Den sårade divan vill jag läsa, få se om det blir lån eller köp...;)

    SvaraRadera
  4. Det finns en del klipp att göra, men jag tycker nog också att böckerna var billigare på rean förr.

    SvaraRadera
  5. Då ska jag kolla upp de böckerna.

    SvaraRadera
  6. Den sårade divan blev jag intresserad av! Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  7. Tycker också att bokrean var mer speciell förr i tiden. Men det går att göra några fynd även i år. =)

    SvaraRadera