söndag 5 februari 2017

Tankar en söndag v.5

Jag förstår inte varför helgen alltid ska gå så fort. Nästa år ska jag rösta på det partiet som tänker införa 4 dagars arbetsvecka. Oavsett vad de tycker annars! Men söndag betyder ju nytt söndagsinlägg. Det här är vad jag tänker på idag.

--> Flytt, flytt och lite mer flytt! Nu är nedräkningen nere på 1-siffrigt och det borde kännas verkligt. Merparten av mitt liv ligger liksom nedpackade i kartonger. Dock är det fortfarande alldeles för mycket som inte gör det så känner lite stress också.

--> Hittade den här boken när jag packade och insåg att jag glömt att visa den. Införskaffades i januari. Var med mamma på bokhandeln då hon skulle köpa lite böcker för min morfar och när hans lista var klar sa bokhandlaren att de hade "ta 4 betala för 3" och vi hade bara tre böcker. Så fick jag välja en också. Min mamma är bäst!

--> Jag och Nelly har satt igång en read-a-long av Throne of Glass och jag sträckläste ca 100 sidor i förmiddags. Boken var väldigt lätt att komma in i och än så länge gillar jag den! Har höga förhoppningar om att den ska fortsätta vara bra. Dock är det väl alltid svårt för en serie att hålla kvalité genom alla böcker.




3 kommentarer:

  1. Det där med flyttar kan vara så segdraget. Har själv flyttat en del, sista var flytten 50 mil bort. Två människor, fyra katter och en hund och ett helt bohag skulle förflyttas....Det var en pärs kan jag säga =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra gången jag flyttade var det 54 mil. Den här gången snarare 1 mil. Så man kan ju tycka att det borde vara enklare men allting måste ju ändå packas ner :P

      Radera
  2. Den där boken har flyttat hem till mig också. Den är så fin! Hoppas den är bra också :)

    SvaraRadera