lördag 25 februari 2017

Helgfrågan vecka 8

Det blev lite tyst här på bloggen. Flytt, renovering med ett kaosartat hem som resultat och jobb är anledningen. Läser gör jag knappt heller känns det som. Har många kvällar i veckan gått och lagt mig tidigt och tänkt att "nu ska jag läsa länge". Men efter några sidor går ögonen i kors och det slutar med att jag somnar tidigt istället.

Men en liten helgfråga ska jag nog kunna få till ändå. Den här veckan undrar Mia:

Har ni några planer för helgen ?
Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler?

Planen för helgen innebär renovering, kolla tapeter, hjälpa mamma som flyttat in i min lägenhet att städa den. Samt överleva i detta dammiga kaos som är vårt hem just nu (för er som inte vet det dammar gipsskivor något helt galet mycket). Jag hoppas även få läst lite grann, få titta lite på tv och brodera samtidigt. Samt att hinna ta en promenad i det fina vädret. 

Min favoritläsplats är svårare. Det blir oftast så att jag läser mest i sängen när jag lagt mig på kvällen. Eller att jag läser något medan jag äter och sedan blir kvar vid köksbordet. Men när vi kommit i ordning här och fått upp mina böcker i det rum som ska bli bibliotek hoppas jag få en fin favoritfåtölj där. Just nu är det dock långt borta då mitt framtida paradis ser ut så här. 


13 kommentarer:

  1. Ni verkar ha att göra i helgen och en tid framöver! Hoppas att det går bra med renoveringen! :)

    SvaraRadera
  2. Det blir nog bra med ett eget bibliotek när det blir klart. Fullt förståeligt att det inte blir mycket läst när det är annat på gång. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med renoveringen och ha sikte på slutmålet som ju låter toppen! :)

    SvaraRadera
  4. Inte dumt med eget bibliotek så småningom. Lycka till med renoveringen! :)

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där med att man liksom inte alltid orkar läsa. Den månad vi flyttade förra året läste jag mindre än på länge.

    SvaraRadera
  6. Renoverade kök och badrum innan jul, så jag vet precis hur det är.

    SvaraRadera
  7. Bibliotek med läsfåtölj låter mysigt.

    SvaraRadera
  8. mycket på schemat förefaller det. men trevligt när det blir klart

    SvaraRadera
  9. Att flytta är extremt jobbigt, på så många sätt. Hoppas det blir bra till slut :)

    SvaraRadera
  10. Stackare det är så jobbigt att flytta

    SvaraRadera
  11. Flyttkaos är alltid tufft men hoppas du snart får en riktigt mysig läshörna :)

    SvaraRadera
  12. Jag är inte avundsjuk på flytten, har min senaste alltför färsk i minnet trots att det är nästan 7 år sen.

    SvaraRadera
  13. Alltid jobbigt med flytt men hoppas det bli bra!

    SvaraRadera