lördag 24 september 2016

Ingen bokmässa här heller

Det är den där helgen när precis alla en följer på sociala medier springer runt på bokmässan och lägger ut tusentals bilder. De senaste åren har även jag sprungit runt där men inte i år. Jag har nämligen jobbhelg och orkade inte krångla för att ta ledigt. Annars bor jag ju nära och bra med bara en en dryg timme i bil. Men jag ser det positivt. Jag behöver inte trängas med allt folk. För ärligt talat. Oavsett hur kul jag alltid tycker det är med bokmässa innan och efter så är det mindre kul medan jag är där. Det är folk överallt och jag får panik. Det är stress för jag vill hinna se allt och inte missa något. Och pressen över att jag MÅSTE KÖPA BÖCKER nu när jag är där gör att jag helt plötsligt inte vet vad jag vill ha. 

Nej, jag är faktiskt rätt tillfreds med att vara hemma i år. Undviker sociala medier lite grann för då kan jag låtsas att ingen annan är där heller. Istället ska jag ägna min kväll åt läsning. Har precis börjat på båda Allegiant och Flickorna. Så ska nog varva lite med båda ikväll tänker jag mig. Och dricka hinkvis med te såklart. 

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit på bokmässan men vill dit nån gång, fast just det där med mycket folk skrämmer mig lite, jag har så svårt för stora folksamlingar. Men nån gång ska jag lyckas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är exakt så jag också känner. Men försöker alltid tänka borta folket. Att de liksom inte är människor. Eftersom jag ändå inte känner dem så skulle de ju lika gärna kunna vara en pelare, om du fattar hur jag menar ;) Sedan blir det ju enklare om man åker dit eller träffar någon där så man kan koncentrera sig på att umgås och prata om böcker :) Hoppas du lyckas! :D

      Radera