onsdag 14 september 2016

Läsupdate: Panikkänslor och efterlängtad podpremiär

Det blev inget planeringsinlägg den här veckan av den enkla anledningen att jag fortfarande håller på med samma böcker. Glass Sword tar evigheter för jag har aldrig tid att läsa (att jag ska hinna läsa halva boken till imorgon känns inte troligt). After: När vi möttes går också supersegt av den enkla anledningen att boken är rätt dålig. Tyckte den var lite småspännande i början men nu har jag tröttnat på att historien bara upprepar sig hela tiden. De bråkar, blir sams, bråkar, blir sams. Vi har fattat nu.

Lite roligare saker är att jag häromdagen fick min tygkasse från när jag var med och sponsrade Bladen Brinner. Längtat efter den lika mycket som jag längtat efter själva podden. Och nu finns det ett premiärdatum. 22 september har första podcasten för barn- och ungdomslitteratur premiär. Så det är otålig väntan i en veckan till som gäller tyvärr.

Kvällen ska jag nog försöka ägna åt Glass Sword. Läsningen blir lidande när jag känner panik över att jag måste läsa ut den. Det är lite synd. Å andra sidan blir det ju inte mer läst om jag inte läser och den är ju faktiskt bra. Måste bara fixa tråkiga vuxengrejer som middag och disk först.

1 kommentar: