onsdag 21 september 2016

Mina läsbegär just nu #1

Listan över böcker jag vill läsa känns milslång. Tror nog att de flesta bokälskare känner igen sig i den känslan. Men det finns alltid några böcker jag är lite extra sugen på. Så tänkte börja med en ny kategori där jag berättar vilka böcker jag känner mest läsbegär för just nu.

Just nu är jag väldigt extra lässugen på de här böckerna. Såklart är ingen av böckerna någon jag äger. Av någon anledning brukar läsbegäret avta lite så fort jag äger boken för då känns det mindre brådskande. Äger jag boken vet jag att jag kommer komma till den i sinom tid. Jag har varit nära att köpa de här många gånger men sedan behärskat mig. Stod och tummade på A Thorch Against the Night på SF-bokhandeln för någon vecka sedan och ångrar det bittert att jag inte köpte den. Men jag behöver ju inte fler böcker! Jag har ju lovat mig själv att inte köpa fler utan läsa dem jag har. Låna är däremot okej, tänker jag och laddar ner Flickorna som e-bok från bibblan.


4 kommentarer:

  1. Har just läst En enda risk, den är verkligen bra! Hoppas du också tycker om den när du läser den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande. Jag tycker hennes böcker är bra och dåliga på samma gång på något vis ;)

      Radera
  2. Epidemin vill jag också läsa :)

    SvaraRadera