lördag 3 september 2016

Tankar och planer om helgens läsning

Igår kväll slocknade både jag och min pojkvän innan klockan slagit 22.00. Så kan det gå. Sen vaknade vi 5.15 av att han glömt stänga av larmet på mobilen efter veckan. Typiskt nog hade jag väldigt svårt att somna om efter det och småslumrade fram till 7.00 när jag gav upp. Eftersom B fortfarande sov och det var alldeles mörkt i rummet kunde jag inte läsa en vanlig bok så började leta runt på Storytel efter något som fångade mitt intresse. Där dök After; När vi möttes av Anna Todd upp som jag läst om hur Nelly på Nellons bokblogg fastnat totalt i och tänkte att det blir säkert lättläst. Och det är precis vad det är.

Tanken för helgen var egentligen att jag skulle koncentrera mig på Glass Sword. Jag har ju sett så mycket fram emot att läsa den. Men nu är jag lite fast i När vi möttes. Den är superlättläst och som en sån där romantisk feelgood film som man ser när man inte orkar koncentrera sig. Jag var lite rädd att den skulle vara urkass eftersom den beskrivs som "en 50 shades of grey för unga". Men till skillnad från den boken tycker jag än så länge att det i alla fall finns ett driv i den här berättelsen. Och det är än så länge varken sexscener i vartannat kapitel eller världens kassaste kvinnosyn. Även om det här bad boy/good girl-scenariot kan diskuteras ur feministiskt perspektiv så är det i alla fall underhållande. Sexscenerna misstänker jag väl dock att de kommer. Liksom scener där jag vill skrika åt Tessa att skita i Hardin för det finns gränser för hur mycket man ska få utstå i ett förhållande.

Eh, detta engagerade tydligen mig. Jag som bara skulle skriva ett inlägg om vad jag ska läsa i helgen. Vilket då alltså är dessa två böcker: Glass Sword och När vi möttes. Plus att jag lyssnar på del 5 i Sagan om Isfolket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar