tisdag 27 september 2016

Top Ten Tuesday: Höstens att-läsa-lista

Det är tisdagkväll och jag har påbörjat min mini-semester! *dansar runt i sinnet av lycka* Så skönt och efterlängtat. Har redan firat med att handla mat, äta två saffransbullar och ikväll ska jag och B kolla på premiären av Hela Sverige Bakar. Sedan ska vi läsa tills vi somnar. Vad jag ska ägna mig åt i fem dagar vette tusan. Har lite planer inbokat i och för sig men misstänker att jag ändå kommer bli rastlös. Jag tycker ledighet är det bästa som finns tills jag verkligen blir ledig. Då vet jag inte vad jag ska ta mig för längre. 

Hur som helst. Det är tisdag och det är evigheter sedan jag var med på en Top Ten Tuesday. Såg att temat för veckan var Books On My Fall TBR List och som den listälskare och läsplanerare jag är så känns det perfekt. Ville bestämt minnas att jag skrev en liknande lista i våras och en titt i arkivet bekräftade det. Här är den och jag kan säga att jag har läst 5 av 10 böcker från den. Inte så bra gjort. Får hoppas att det går bättre med höstläsningen. Så dessa böcker är jag sugen på att läsa i höst: 
1. Flickorna av Emma Cline
Den har blivit tokhyllad och jag har redan lånat e-boken från bibblan och läst första 3 sidorna. Räknar med en mysig eftermiddag med boken nu under semestern.

2. Stanna av Flora Wiström
Ska hämta boken på bibblan i morgon. Vet inte om jag ser fram emot att läsa den för jag misstänker att jag kanske inte kommer gilla den. Men gillar ju Floras blogg mycket så vill ändå läsa den. 

3. Throne of Glass av Sarah J. Maas
Har velat börja på den här serien i en evighet men kommer aldrig så långt. Den fjärde eller femte boken kom nyss ut och folk höjer den till skyarna. Vill också höja till skyarna! 

4. Drömtjuvarna av Maggie Stiefvater
Känner att det äntligen är dags att ta mig vidare i Kretsen-serien. Älskar första boken och har läst den två gånger. Vill veta hur det går nu.

5. The Dragon Reborn av Robert Jordan
Den här boken var med på min vår-lista också. Den är inte läst. Jag vill fortfarande fortsätta i The Wheel of Time-serien.

6. Epidemin av Åsa Ericsdotter
Är sjukt nyfiken på den här. Vet att jag inom snar framtid inte kommer kunna låta bli att låna den. 

7. Rosie-effekten av Graeme Simsion
Ett lån som ligger i hyllan och väntar. Den första boken var rolig, gullig och lättsam och förväntar mig detsamma av den här.

8. En enda risk av Simona Ahrnstedt
Superlång kö på bibblan till den här. Måste ju inte läsa den men hennes böcker är lite guilty pleasure för mig. Får se om jag kan hitta den på snabblån eller om den kommer som e-bok att låna, för då kommer jag garanterat ta mig an den.

9. Sagan om Isfolket-ljudböcker
Är på väg genom sagan. Snart lyssnat klart på bok 8 av si så där ett 40-tal böcker. Har att göra hela hösten och in på nästa år också misstänker jag. 

10. Den hemliga historien av Donna Tartt
I en perfekt värld hade jag haft tid och ork att ta mig igenom den här i höst. Misstänker dock att det inte kommer ske. Hoppet lämnar mig dock inte. 


2 kommentarer:

  1. Flickorna har jag hört så mycket bra om nu att jag tror att jag måste ha den. Någon gång. Den hemliga historien... jag blev så besviken, men jag har läst den nu i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är dumt att hålla sig borta från hypade böcker faktiskt :)
      Okej, det bådar inte gott. Men ser ändå fram emot att läsa den för har hört personer som gillar den med.

      Radera