måndag 19 september 2016

Planerad läsning v.38

Igår läste jag äntligen ut Glass Sword. Jag gillar inte när det känns som att läsningen blir ett måste. Samtidigt är det ju så skönt när boken äntligen är utläst och frihetskänslan i att kunna läsa vad man vill härnäst infinner sig. Blir lite rädd för att ta mig an en till krävande bok nu. Men jag hade ju väldigt gärna velat bli klar med Divergent-serien den här månaden. Detta eviga velande när det kommer till vilken bok som står på tur att läsas. Efter lite funderande ser veckans läsning dock ut så här:

¤ After: När vi möttes
Den är snart slut. Tur det för den är inte bra och jag kommer inte läsa några fler böcker i serien.

¤ Vi
En kort bok behövs känner jag. Vi är kort och Kim Thuys andra böcker jag har läst har varit väldigt bra.

¤ Allegiant
Sedan är det dags att ge sig i kast med den här. Serien ska avslutas och jag är orolig att den inte ska leva upp till mina förväntningar.

1 kommentar: