lördag 3 mars 2018

Min februariläsning

Februari må vara en kort månad, men jag har läst så ögon nästan gått i kors på mig. Jag ligger 12 böcker före mitt Goodreads-mål, och det hade jag inte direkt räknat med. Men det är bra för det är många månader kvar på året och svackor kommer när en minst anar det.

Bäst i februari

Jag har läst om ett par favoritböcker den här månaden, så jag måste nämna både Beckomberga och ...Och de vita skuggorna i skogen. Jag älskar Maria Gripes böcker då de ofta balanserar på gränsen mellan verklighet och fantastik, så har ni inte läst henne böcker råder jag er att börja. Beckomberga är det enda jag läst av Sara Stridsberg, men den var lika bra vid en omläsning. Inte minst när jag fick diskutera den i min bokklubb efteråt. Annars blev jag imponerad av Illuminae, mest på grund av dess unika format.


Antal böcker: 8
In the Hand of the Goddess (Song of the Lioness #2) - Tamora Pierce
...Och de vita skuggorna i skogen (Skuggserien #2) - Maria Gripe
Artemis - Andy Weir
Cirkeln (Engelsforstrilogin #1) - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Illuminae (The Illuminae Files #1) - Amie Kaufman och Jay Kristoff
Anne på Grönkulla (Anne på Grönkulla #1) - L M Montgomery
Den nya människan - Boel Bermann
Beckomberga: Ode till min familj - Sara Stridsberg


Måndens hyllvärmare: Den nya människan
Månadens klassiker: Unga kvinnor (som inte är med på listan eftersom jag inte hann läsa ut den innan februari var slut)

1 kommentar:

  1. Älskar också Gripe! Har länge varit sugen på att läsa om den serien som ...Och de vita skuggorna i skogen tillhör. Har nog faktiskt aldrig läst hela serien heller utan bara de två första så vore kul att äntligen ta sig igenom hela!

    SvaraRadera