fredag 24 juni 2016

Bokbloggsjerka 24-27 juni

Idag är det midsommarafton. Jag har sovit sjukt dåligt, är extremt trött och inte särskilt upplagd för firande alls. Har ändå börjat svänga ihop tårtan som ska bli vårt bidrag till eftermiddagens midsommarsätande. Och försökt röja lite i röran som råder i mitt hem med lite solpauser på balkongen. Helst skulle jag dock bara vilja sätta mig i skuggan under ett träd i en trädgård med en bok och inte röra mig på hela dagen. Möjligtvis emellanåt för att hämta lite mer kall dricka. Vilken dröm.

Nog om det. Det är även fredag och bokbloggsjerkan ska besvaras. Som vanligt är frågan sjukt svår (jag har hållit på att skriva inlägget i över två timmar nu). "Jag vet ju knappt ens vem jag är" är min spontana reaktion när det kommer till sådana här frågor. Hur ska jag då veta vem jag ska identifiera mig med.

Vilken karaktär (bok/tv/film) identifierar du dig mest med (både positiva och negativa likheter/egenskaper är välkomna)?

Okej, ska jag lyckas jag jag inte välja bara en utan får plocka lite från flera. Jag är introvert och en ensamvarg precis som Cath i Fangirl. Jag har lite av Livet efter dig Lous klädsinne, i den mening att jag sätter på mig det jag gillar och det jag gillar är ofta väldigt mönstrat och sådant som andra kanske inte gillar. Jag känner igen mig i varenda "pluggig" karaktär som någonsin har skrivits, som till exempel Hermione.

Bättre svar än så här blir det inte idag. 

12 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen läsa Fangirl, känns som att jag skulle känna igen mig mycket i den karaktären.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Tror nog många av oss boknördar känner igen oss lite i Cath

      Radera
  2. Det har nog inte hänt mig heller att en litterär figur varit exakt som jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tror inte det händer så ofta faktiskt, eftersom folk är så olika :)

      Radera
  3. blir sugen på Fangirl. plockar också lite med karaktärerna

    SvaraRadera
  4. Oftast är det nog så att det finns diverse drag av en hos olika karaktärer i olika böcker.

    SvaraRadera
  5. Brukar också känna igen mig i de "pluggiga" karaktärerna! Och Fangirl blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fangirl är mysig så tycker du ska läsa den :)

      Radera
  6. Jag gillar de personer du tar upp, fangirl-boken vill jag läsa nu! :)

    SvaraRadera