torsdag 2 juni 2016

Majläsning

Maj blev en pangmånad läsmässigt. Mycket tack vare läs-a-loten som var nu i helgen. När jag precis dubbelkollade på Goodreads för att se vilka böcker jag läste i maj kan jag knappt förstå hur en del av böckerna kan höra till den här månaden. Jag tycker maj gick superfort men om jag ser till de lästa böckerna inser jag att det var ett tag sedan det var början på maj. Detta läste jag i alla fall i maj.


Odinsbarn (Korpringarna #1) - Siri Pettersen
Blod & Stjärnstoft (Önskemånglarens dotter #2) - Laini Taylor
Miniatyrmakaren - Jessie Burton
Jack - Christina Lindström
Arvet efter dig - Jojo Moyes
Simma med de drunknade - Lars Myttling
Det handlar om dig - Sandra Beijer
Living Dead in Dallas (Sookie Stackhouse #2) - Charlaine Harris
Tänk om det där är jag - Johanna Lindbäck
Så har jag det nu - Meg Rosoff
Häxjakten (Sagan om Isfolket #2) - Margit Sandemo (Ljudbok)

Antal lästa böcker: 10
Den bästa: Så har jag det nu (Det är boken som fick högst betyg av mig och det stämmer nog. Den är verkligen en läsupplevelse.) 
Besvikelse: Det handlar om dig (Icke uppfyllda förväntningar och gillade egentligen inte något annat än språket).


1 kommentar: