fredag 26 augusti 2016

Bokbloggsjerka 26-29 augusti

Imorse var jag redo att jerka, men jerkan lyste med sin frånvaro. Idag har jag en ledig dag eftersom jag jobbar hela helgen. Så jag åkte till Göteborg med min mamma för att gå på Syfestivalen och möta upp min syster som kom med tåget från Falun. När hon kom tog vi en runda på stan utan att egentligen köpa något. Stod och tummade på massvis med böcker på Science Fiction-bokhandeln men kände inte att jag kunde med att köpa någon eftersom jag har så sjukt mycket böcker i bokhyllan. Ångrar mig lite nu. Men får se till att åka tillbaka upp till Göteborg i höst kanske. Eller bara beställa böckerna jag vill ha på nätet. Men det är något särskilt med att åka och handla dem i en butik.

Hur som helst. Nu är jag hemma. Väldigt trött i fötter och rygg efter allt promenerande men väldigt nöjd med dagen. Annika har även lyckats få ut veckans fråga som är väldigt enkelt då hon verkar ha haft lite tekniska problem.

Vad läser du just nu?

Jag slalomläser ju som bekant alltid, och så även just nu. Läser lite mer i någon bok och lite mindre i en annan. Men har alltid flera på gång.

Den jag läser mest i är Du föll och jag för dig. En lättläst och trevlig ungdomsbok om kärlek, olikheter och droger. Läser även När kejsaren var gudomlig. Men det är över en vecka sedan jag läste i den sist. Har även Själarnas bibliotek igång. Samt att jag har läst de första 20 sidorna i Harry Potter and the Cursed Child. Men det var liksom inte rätt läge när jag började. Vill ha lugn och ro att kunna sitta ner och sträckläsa den. Är ledig på onsdag så planerar att göra det då.

10 kommentarer:

  1. Jag köpte till slut Harry Potter-boken, blev smått övertalad av en vän så får se när jag läser den :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände att jag inte kunde låta bli att köpa och läsa den. Även om jag egentligen tycker den är onödig.

      Radera
  2. Det är något visst med fysiska bokhandlar. När kejsaren var gudomlig tyckte jag var väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! :) Kul, jag gillar det lilla jag läst hittills.

      Radera
  3. väldigt trevligt att gå i bokhandlar och bläddra och hålla. har ännu inte läst någon Miss Peregrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju som att besöka himmelriket. :)

      Radera
  4. Har bara läst första delen av Ransom Riggs trilogi, men tänker nog läsa de andra delarna också så småningom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte superförtjust i dem men tycker ändå de är läsvärda :)

      Radera
  5. Både Otsuka och Riggs finns olästa i hyllan och någon gång ska jag väl läsa dem också :)

    SvaraRadera
  6. Otsukas bok var bra att bli påmind om, får nog ge plats åt den snart. ;)

    SvaraRadera