måndag 1 augusti 2016

Juliläsning

Sommarmånaderna brukar innebära massvis med läsning. Mycket beroende på att de också brukar innebära semester. Så är inte fallet för mig i år och därför har det inte blivit mer läsning än vanligt. Den här månaden har ändå bjudit på lite läst böcker. Bland annat avslutade jag månaden starkt med att äntligen börja välja böcker ur min egen bokhylla igen. Måste försöka prioritera dem nu känner jag.

Jag lever, tror jag - Christine Lundgren
Bübins unge - Mare Kandre
Skuggland - Jonas Brun
Avgrunden (Sagan och Isfolket #3) . Margit Sandemo (Ljudbok)
Vi är alla helt utom oss - Karen Joy Fowler
Truthwitch - Susan Dennard
Divergent - Veronica Roth

Antal lästa böcker: 8
Den bästa: Vi är alla helt utom oss och Divergent. (Kan faktiskt inte välja den här månaden. De var bra på så helt olika sätt.)
Besvikelse: Bübins unge. (Läste den för sommarkursen så valde den inte själv. Men den föll mig inte alls i smaken faktiskt.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar