fredag 22 april 2016

Bokbloggsjerka 22-25 april

Det blev fredag den här veckan också! Jag vet, jag säger så i stort sett varje vecka. Men i början på veckan känns fredagen oändligt långt borta och helt ouppnåelig. Men nu är vi här! Bara en arbetsdag framför mig först dock. Dagens ska hur som helst inledas med bokbloggsjerkan, precis som den brukar. Och den här veckan undrar Annika:

Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Hur många mest-sugen-på-böcker får man ha undrar jag då, för jag har så sjukt många jag känner att jag vill läsa nu på en gång och helst igår. Men okej, om jag ska välja en så måste jag nog välja Kraften av Siri Pettersen, den sista delen i hennes fantasytriologi Korpringarna. Nu har jag inte läst den andra delen än, men jag är ändå galet nyfiken på att få veta hur det hela ska sluta och eftersom den sista delen precis kommit ut på svenska så går jag runt och har den i tankarna hela tiden. "Ska jag köpa nu eller ska jag köpa senare?" Sådana viktiga frågor som man måste tampas med i sin bokliga vardag. 

Och nu känner jag mig så peppad på att läsa att jag önskar jag kunde stanna hemma från jobbet för "vård av TBR-högen". Det borde väl gå va? 

38 kommentarer:

  1. Jag ska någon gång läsa hela trilogin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen du ska göra! :)

      Radera
  2. Känner igen de där tankarna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag tror att jag är långt ifrån ensam om det.

      Radera
  3. nej... du måste läsa i ordning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ska jag läsa i ordning! Något annat skulle inte falla mig in. Men jag är sugen på att komma till tredje boken.

      Radera
  4. Jag längtar också att få läsa den! Tänker också skall jag köpa nu eller senare! Men det lutar nog åt att den blir köpt så fort det kommit in lite mer pengar på kontot!😆

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar starkt på att beställa den i helgen faktiskt.. :)

      Radera
  5. Jag längtar också att få läsa den! Tänker också skall jag köpa nu eller senare! Men det lutar nog åt att den blir köpt så fort det kommit in lite mer pengar på kontot!😆

    SvaraRadera
  6. Jag har oxå en enorm hög med böcker jag vill läsa NU NU NU!! och en hög som jag skulle vilja ha för att läsa nu :)

    SvaraRadera
  7. Har inte läst första delen än, men den står i hyllan och väntar. "Vård av TBR-högen" tycker jag faktiskt att vi borde införa som giltig frånvaroorsak. Snarast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt tips är att plocka upp den då ;)
      Ja, eller hur borde den vara det?! Undra vem vi ska skriva om angående detta?

      Radera
  8. Borde läsa andra snart så jag kan köpa tredje och läsa den också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka hoppa på andra så fort jag läst om den första färdigt ;)

      Radera
  9. Haha ja det är ständigt långa köer på den där vårdlistan.. jag ser också fram emot att fortsätta på serien, om än lite före den där tredje. Hoppas du kommer gilla den :) Den ser spännande ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att ta han om olästa böcker faktiskt ;)
      Jo jag ser också fram emot att få läsa den andra boken.. faktiskt.

      Radera
  10. Just den här skrev jag också om, men jag ska ta tag i den om ja...7 timmar och 42 minuter, men vem räknar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, då är det ju snart dags för dig! Så avundsjuk :D

      Radera
  11. Jag har inte gett mig in på fantasy än. Antagligen en stor miss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen en väldigt stor miss om du frågar mig ;) Men jag är lite partisk som fantasyälskare.

      Radera
  12. Den här fick jag tips om tidigare i dag, så nu har jag beställt första delen :) Inte min genre egentligen, men handlingen låter spännande. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt. Hoppas att du kommer att gilla den :D

      Radera
  13. Tredje gången jag ser denna nämnd idag! Jag måste uppenbarligen prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tredje gången gillt sägs det ju. Måste vara ett tecken ;)

      Radera
  14. Det har varit så mycket snack om den serien att jag blir lite nyfiken men just nu är min att-läsahög så gigantisk att jag måste först lyckas minska den något innan jag ger mig på något annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett rätt trevligt problem, detta att man har så många böcker man vill läsa :)

      Radera
  15. Haha, ja vård av TBR, varför finns inte det. Känner igen mig, vill också helst läsa en hel hög samtidigt på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte? Det borde verkligen finnas! :D

      Radera
  16. Åh, jag är likadan! Min TBR är så lång att den är skrämmande :-o "vård av TBR-högen" önskar jag var en accepterad anledning att få ledigt från skola / jobb :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av någon anledning blir min TBR alltid bara längre och inte kortare. Så konstigt. ;)

      Radera
  17. Jag har inte läst mycket fantasy (lockas sällan av det) så därför har jag ingen koll på den här serien. Men jag känner i alla fall igen framsidorna.

    SvaraRadera
  18. Jag tycker veckorna går hur fort som helst ibland! Jag läste Odinsbarn förra året, men har inte kommit mig för att läsa fortsättningen än :)

    SvaraRadera
  19. Den där serien verkar klart spännande, gillar fantasy. Börjar ju smått fundera nu över hur en förkortning av "vård av TBR-högen" skulle kunna se ut. :D

    SvaraRadera
  20. Korpringarna har jag också tänkt att läsa.

    SvaraRadera
  21. den här serien talar visst alla om. jag blir ovillkorligen lite nyfiken. vård av TBR - hög - jättebra idé!

    SvaraRadera
  22. Den här serien är jag jättesugen på att läsa.

    SvaraRadera
  23. Vård av TBR-högen låter som ett utmärkt förslag!

    SvaraRadera