lördag 9 april 2016

Read-a-long: Odinsbarn (del 1)

Det har blivit dags för den första delen i den read-a-long som Nelly på Nellons bokblogg anordnar under april. Det är första gången jag deltar i en read-a-long men jag tror det kommer blir riktigt roligt. Boken vi läser är Odinsbarn av Siri Pettersen.

Jag har läst Odinsbarn förut, förra påsken närmare bestämt. Jag hade ändå tänkt läsa om den innan jag fortsätter med den andra boken, så detta kom perfekt. Mina kommentarer kommer självklart inte gå händelserna i förväg dock, utan bara behandla det vi läst.

Den första veckan har vi läst till sidan 151. Boken har precis börjat komma igång och det slår mig starkast den här gången är att jag inte är alldeles förvirrad. För det minns jag att jag var första gången jag läste. Det är många nya begrepp och en helt ny värld. Nu hänger jag med redan från början och det gillar jag verkligen. Precis som förra gången dras jag in i historien på en gång! Jag minns att jag knappt kunde lägga den ifrån mig första gången och att jag sa till min morbror redan efter 50 sidor att det var en sjukt bra bok. Precis samma sak känner jag den här gången. De första 151 sidorna bara flyger förbi och jag kan knappt sluta läsa. Och jag är redan otroligt fäst vid Hirka, Rime och Vetle. 

1 kommentar:

  1. Kan förstå att det känns som om det flyger fram sådär andra gången :) Jag gillar också Hirka och måste genast läsa vidare för att se hur det går för henne, och får veta mer om världen :)

    SvaraRadera