fredag 8 april 2016

Läsplaner för april

Vi är en vecka in i april och jag är redan lite stressad över böcker jag "måste" läsa. Min stress beror mest på att jag håller på med fem olika böcker samtidigt just nu, och har planer på att påbörja en sjätte ikväll. Därför kommer fokus för april ligga på att läsa klart de böcker jag håller på med, plus läsa ut en som måste tillbaka till bibblan om en vecka. Tvivlar på att det sedan kommer bli så mycket tid över. Men så här ser då månadens läsplan ut.

¤ Odinsbarn
Ska påbörjas ikväll eftersom jag deltar i en read-along hos Nelly och imorgon är dagen vi ska skriva om första delen. Jag har läst boken förut, men vill fräscha upp minnet inför andra delen (och tredje som släpps om två veckor!!).

¤ För vad sorg och smärta
Måste tillbaka till bibblan om en vecka. Jag misstänker att detta kommer bli svårt för vad jag förstått är den inte jättelättläst.

¤ Liv efter liv
Jag har ca 70 sidor kvar. Så ska se till att avsluta den.

¤ Carry on
Boken fick ta lite paus när jag åkte iväg för några veckor sedan och så kom det annat, mer brådskande emellan. Men den är hyfsat lättläst och idag på lunchrasten hann jag nästan 50 sidor. Så jag borde kunna få klart den.

¤ Living dead in Dallas
Även denna fick ta paus på grund av mer brådskande böcker. Borde läsa klart den.

¤ Blod & Stjärnstoft
Jag har läst i den här boken i evigheter, lite då och då. Den är snart klar, så kanske den tar slut i april om jag har tur.

¤ Jag, Earl och tjejen som dör
Läser den i mobilen på jobbet när jag glömt ta med mig en riktig bok eller har dötid. Väldigt lättläst och har kommit mer än halvvägs så det är inte omöjligt att jag hinner läsa klart den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar