tisdag 5 april 2016

Snyggaste omslagen just nu

Den här veckan blir det ingen Top Ten Tuesday då jag tyckte den var lite för tråkig. Istället tänkte jag ge mig på Kulturkollos veckoutmaning som verkar betydligt roligare. Där ska man nämligen visa upp sitt favoritomslag. Det var helt okej att ta med så många man ville. Jag, som älskar snygga omslag lite onaturligt mycket, kände att jag var tvungen att behärska mig och har därför valt de fyra första som jag kom att tänka på. Så nedan följer en liten omslagskavalkad. 







16 kommentarer:

  1. Mobergs omslag är ju en riktig höjdare. Martinsons omslag riktigt vackert och stilrent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam jag hade svårt att välja vilket av de fyra jag skulle ta med :)

      Radera
  2. Jättesnygga omslag. Mobergs Utvandrar-svit har jag i min bokhylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har ju inte jag men känner att jag måste ändra på det :)

      Radera
  3. Omslagen till Utvandrarserien är jättesnygga

    SvaraRadera
  4. Säger som övriga: Utvandrarseriens omslag är så genomtänkta och fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något visst med broderade omslag tycker jag. Och läste en gång ett blogginlägg som hon som formgivit (dvs broderat) dem skrivit, och det är många timmar nedlagda bakom dem :)

      Radera
  5. Svar
    1. Eller hur! The sleeper and the spindle är ju också helt fantastisk till exempel :)

      Radera
  6. Jag funderade också på Mobergs, men har haft med dem i några andra utmaningar så hoppade över dem denna gången. Men de är helt fantastiska.

    Den utgåvan av Nässlorna blomma var också fantastiskt snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tåls att vara med om och om igen. Men förstår om du kanske ville ha chans att visa upp lite andra också ;)

      Radera
  7. Jag gillar allihopa, hela klassikerserien med Martinson mfl är ju jättefina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar också de andra i den serien men tycker att Nässlorna blomma är lite extra vacker :)

      Radera
  8. Omslagen på nyutgåvan av Mobergs böcker är så vackra att det nästan gör ont.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Måste köpa dem så jag bara kan sitta och klappa på dem! :D

      Radera