onsdag 6 april 2016

Införskaffade böcker på sistone

Eftersom jag försöker läsa böcker ur mina bokhylla så göra jag mitt bästa för att hålla mig borta både från bokköp och bibliotek. På bibblan har jag däremot sagt att det är okej med reserverade böcker, vilket har resulterat i att jag reserverar lite mer än jag brukar. Så på grund av det och på grund av bokrea har jag därför en del nyinförskaffat att visa. (Med bilder i miniformat av någon anledning.) 

Först två böcker som jag hämtat på biblioteket.
För vad sorg och smärta är - Thom Lundberg. En intressant bok efter vad jag läst som handlar om romer i Sverige.
Alvernas liv - Muriel Barbery. Har läst Igelkottens elegans av samma författare och gillar den riktigt mycket. Så hoppas på den här. 
Sen kan väl ingen ha missat att bokrean gick av stapeln för ett tag sedan. Jag tyckte jag var återhållsam och köpte bara sex böcker.
De Utvalda: Hemligheternas rike - Kristin Cashore. Har de två första och har nu fullbordat serien. Tror den kommer vara riktigt bra också. 
Sword Princess Amaltea - Natalia Balista. Läser mindre serier än vad jag hade velat och den här har jag hört ska vara bra. 
När kejsaren var gudomlig - Julie Otuska. Gillar hennes skrivsätt och ser fram emot att läsa den här!
Beckomberga - Sara Stridsberg. Jag har läst den och kände ett enormt behov av att äga en eftersom den är fenomenal. 
Agnes Cecilia - Maria Gripe. En favoritbok och när omslaget är så fantastiskt går det inte att låta bli. 
Unga kvinnor - Louisa May Alcott. En klassiker jag inte läst. Lite roligt att den får så bra i stil med Agnes Cecilia också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar